Friday 24 January 2014

#SyriaWarCrimes

#SyriaWarCrimes hashtag yg semakin lama semakin hangat di laman sesawang dan telah membangkitkan amarah Umat Islam di seluruh Dunia. Hashtag ini telah bermula setelah berlaku penyebaran gambar-gambar tahanan di Penjara Regim Kuffar Syiah yang diseksa seperti binatang. Pelbagai penyiksaan telah dilakukan Regim terhadap 11,000 tahanan yg masih dipenjarakan tanpa sebab!

#SyriaWarCrimes merupakan hashtag kedua terbanyak di Dunia.

Tolong Gunakan & Sebarkan #SyriaWarCrimes

Sudah sampai saatnya, setiap individu yang mempunyai sifat Ihsan bangkit menyuarakan kezaliman berterusan yg melanda Syria selama puluhan tahun. Sampai bila kita mahu berpura-pura tidak mendengar jeritan mereka & melihat penderitaan mereka? Sampai bila? 

PERANAN KITA SELAKU SEORANG MUSLIM & SELAKU SEORANG MANUSIA

-Mendoakan saudara kita di Syria.
-Menghulurkan bantuan dari segi kewangan.
-Menyebarkan berita sebenar tentang apa berlaku di Syria.

Ingatlah saudaraku, Nabi SAW bersabda yg bermaksud: 
"Barangsiapa yg tidak mengambil tahu hal orang Islam yang lain, maka bukan dari kalangan KAMI."

dan ingatlah selalu:
KalamSaidina Ali KSWJ; "Sesungguhnya negeri yang batil itu sekejap sahaja sedangkan negeri yang benar itu tetap sehingga datangnya hari kiamat." 

Ya Allah, bantulah saudara-saudara kami dan selamatkanlah mereka daripada Syiah dan Khawrij.

P/S: Jika hati anda tidak terkesan dengan nasib yang menimpa saudara kita, segeralah audit hati anda kerana ukhuwwah itu ibarat satu jasad . Sabda Rasulullah SAW , " Mukmin dengan mukmin yang lain ibarat satu jasad, bila satu bahagian terasa sakit bahagian lain turut terasa sakit."


No comments:

Post a Comment